Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Raquel
TitelImpact of First Language Loss on Grammar in a Bilingual Child.
QuelleIn: Communication Disorders Quarterly, 21 (1999) 1, S.4-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-7401
SchlagwörterBilingual Students; Code Switching (Language); Error Analysis (Language); Interference (Language); Language Dominance; Language Impairments; Morphology (Languages); Puerto Ricans; Second Language Learning; Spanish Speaking; Syntax; Young Children
AbstractIn this study, Spanish language samples were collected for a young bilingual Puerto Rican Spanish-English speaking child during a 2-year period (ages 4-6). Results suggest a progressive reduction of morphological and syntactical complexity in Spanish. The observed errors tended to affect mainly Spanish inflectional morphology. Implications for assessment are discussed. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Disorders Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: